Новини

 

Філологів знайомили з перевагами лінгводидактики

13.11.2019

 

Концепція соціального й емоційного навчання (SEL) сьогодні є осердям навчальних програм в університетах Європи та США. Формування емоційного інтелекту (EQ) в лінгводидактиці є плідною нивою, на якій співпрацюють студенти та викладачі Інституту філології, вчителі-філологи та школярі. Це продемонстрував ІV Науково-методичний семінар «Лінгводидактика в загальноосвітній школі України: інтеграція науки і практики», проведений кафедрою методики викладання української та іноземних мов і літератур 1 листопада 2019 року.

Семінар з формування і розвитку емоційного інтелекту учнів у курсі української мови в середній школі згуртував найкращих учителів-філологів, які розповіли студентам і магістрантам спеціальності «Освіта» про свої ідеї проведення інтегрованих уроків, заходів, навчальних технологій з української мови.

Завідувач кафедри професор В’ячеслав Шовковий привітав учасників семінару і наголосив на необхідності популяризувати ідею емоційного навчання ще на етапі університетської освіти вчителя.

Куратор освітніх курсів з української мови для майбутніх вчителів, професор Олеся Любашенко розповіла про навчальні моделі та кооперацію на основі дослідження Роджера Вайсберга, керівника Спілки академічного, соціального та емоційного навчання при Іллінойському університеті в Чикаго. А далі низка зіркових представників філологічної спільноти – вчителі української мови Ірина Космідайло, Оксана Ющенко, Юлія Набок-Бабенко, Тетяна Резнік узялися ділитися досвідом інтегрованих форм навчання української мови. Як виховувати гордість і патріотизм, простежити славне і драматичне в інтегрованому навчанні української мови та історії й географії України? Як навчитися переживати радість і смуток, насолоду і закоханість у звуках і мелодіях, та водночас активізувати запам’ятовування навчального матеріалу і підготувати старшокласників до ЗНО в інтегрованому навчанні української мови і музики? Як відчути шкоду і біль, завдані ненавистю, образою, ревнощами та помстою на інтегрованому уроці української мови й української та світової літератур? Як отримати задоволення від роботи в команді, пережити спільний успіх та побороти індивідуалізм в інтегрованому навчанні української мови і математики? На ці питання корпус кафедри, учителі та студенти активно шукали відповідь протягом семінару. А водночас розвивали і власну емоційну компетенцію, без якої неможлива педагогічна діяльність як улюблена професія.

 

За матеріалами кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур ІФ

Центр комунікацій

Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024