Новини

 

В Університеті провели тренінг із гендерної чутливості в медіа

11.02.2019

Під час одноденного семінару-тренінгу «Чутлива журналістика: з повагою до гендерної рівності» студенти й співробітники КНУ імені Тараса Шевченка мали нагоду подискутувати щодо основних хиб в українських медійних матеріалах і запропонувати власне бачення шляхів подолання ознак гендерної нерівності в журналістських текстах.

 

Проведення подібного заходу стало можливим завдяки співпраці кафедри соціальних комунікацій Інституту журналістики КНУ з Інститутом розвитку регіональної преси, Національним демократичним інститутом і Департаментом міжнародного розвитку Великої Британії. Учасники тренінгу мали нагоду ознайомитися з інформаційними складовими кампаній «Повага», «HeForShe», «Щастя у чотири руки», «NotheCost», «Розірви коло», а також із проектом «Жінки – це 50% успіху України».

У вітальному слові до учасників тренінгу Костянтин Шендеровський, доцент кафедри соціальних комунікацій Інституту журналістики, наголосив на унікальності нагоди долучитися до подібного тренінгу: «Такі заходи сприяють формуванню в молодих журналістів уявлення про гендерну рівність як соціально-правову цінність, а також ознайомлять вас із базовими практичними заходами задля дотримання гендерного балансу у ваших журналістських матеріалах. Усі тренери й спікери, які виступатимуть перед вами сьогодні, є винятковими особистостями, котрі послідовно запроваджують принципи гендерної рівності в численних проектах та інформаційних кампаніях. Учасники тренінгу є тими обраними, хто формуватиме новітню журналістику України, журналістику без утисків і упереджень».

Основною тренеркою під час семінару виступала правозахисниця й журналістка Ольга Веснянка, яка обговорювала з учасниками заходу базові принципи й правила його проведення, інформувала про юридичні тонкощі в означеннях юридичних термінів і понять, котрими послуговувалися учасники дискусії. Під керівництвом Ольги Веснянки учасники заходу проаналізували хиби в матеріалах українських медіа й спробували напрацювати можливі варіанти для запобігання подібним ситуаціям у професійній журналістиці.

Микола Ябченко, експерт з гендерної політики та спеціаліст із комунікацій Українського жіночого фонду, аналізував усталені образи чоловіків і жінок в українських та зарубіжних медіа, а також обговорював із учасниками тренінгу можливі суспільні переваги в разі досягнення гендерної рівноправності. Як приклади подібної успішної взаємодії, Микола Ябченко презентував особистий досвід участі в кампаніях «Щастя у чотири руки» й «HeForShe».

Ірина Славінська, українська журналістка, ведуча, перекладачка, літературознавиця, громадська активістка й феміністка, обговорювала з учасниками семінару основні виклики й результати кампанії проти сексизму в українській політиці й медіа «Повага». Ірина Славінська оприлюднила інформацію про основні напрями діяльності цієї важливої ініціативи, а також переконувала, що кожен із присутніх здатен малими діями якісно змінювати українське медійне середовище на шляху до творення матеріалів, вільних від гендерних стереотипів та інформаційних викривлень.

Журналістка Леся Ганжа ділилася досвідом реалізації таких проектів, як «Жінки – це 50% успіху України», «NotheCost», аналізувала потенційні перешкоди на шляху амбітних українок, котрі вирішили займатися політикою на рівні громади, містечка чи й мегаполіса. Леся Ганжа спонукала присутніх мислити й аналізувати, не шукати звичних способів для вирішення непростих ситуацій, оскільки в професійній журналістиці кожен випадок варто розглядати як унікальний досвід.

Наприкінці заходу присутні мали нагоду поділитися враженнями від інтенсивної практичної діяльності, поспілкуватися з експертами й обмінятися з ними контактами. За результатами своєї роботи під час семінару «Чутлива журналістика: з повагою до гендерної рівності» в Інституті журналістики КНУ всі присутні одержали офіційні сертифікати, що засвідчують удосконалення їхнього професійної майстерності.

 

Центр комунікацій

Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2019